Baví nás témata jako rovné příležitosti na pracovním trhu: realizovali jsme několik projektů na podporu maminek vracejících se z rodičovské dovolené do zaměstnání nebo projekt zaměřující se na kulturní a věkovou diverzitu na pracovišti. Dlouhodobě také spolupracujeme se školami nejen z Prahy, ale z celé republiky. Učitelům nabízíme nejrůznější workshopy, jazykové kurzy a školíme je tématech jako je mentoring či metoda CLIL. Pracujeme i se studenty a s mládeží. Naším cílem je podporovat vznik a šíření nových a inovativních metod a nástrojů ve vzdělávání a podporovat lidi napříč pracovním trhem v jejich osobním a kariérním rozvoji.
Projekt pro učitele ZŠ a SŠ, jehož cílem je pomoci jim zavést do svých škol výuku (nejen) angličtiny skrze stále populárnější platformu Minecraft Education, určenou právě (a pouze) školám. Vzdělávací obsah lze totiž studentům předávat nejen skrze výklad a cvičení, ale i hrou – a v tomto případě pro ně známou a oblíbenou. Jak ale na to, co je k tomu potřeba a co všechno jde skrze Minecraft učit? To jsme se pedagogům snažili předat jak na vzdělávacím workshopu pro pražské učitele, tak i přes výukové video, které najdete zde: https://www.youtube.com/watch?v=63SiQzuS2WU
Projekt tematicky navázal na úspěšný mezinárodní projekt Follow Me to Minecraft, ve kterém jsme přímo vytvářeli volně dostupné světy pro výuku angličtiny.
Projekt byl realizován s finanční podporou hlavního města Prahy v rámci veřejnoprávní smlouvy o poskytnutí účelové neinvestiční dotace č. DOT/61/05/016644/2024.
Tento mezinárodní projekt financovaný v rámci akce KA220-SCH – Cooperation Partnerships in School Education programu Erasmus+ má za cíl vytvořit zábavnou výukovou hru odpovídající úrovni A1 SERR využívající jako základ prostředí počítačové hry Minecraft. Hra bude založená na metodách problémového učení (PBL) a pomáhat žákům zvýšit jejich schopnost kreativně řešit problémy reálného světa. Projekt je určen učitelům angličtiny a má jim ukázat, jak své dovednosti v oblasti běžné výuky mohou využít a rozvíjet v prostředí multiplayerových online her (MMO). Kromě hry samotné vznikne také plán hodiny a proběhne workshop pro učitele. Rolí Channel Crossings je řízení celého tohoto projektu, na němž kromě ChC spolupracuje dalších šest partnerských organizací ze šesti evropských zemí: Střední škola elektrotechnická Lipník nad Bečvou (ČR), ATERMON B.V. (Nizozemí), HEARTHANDS SOLUTIONS LIMITED (Kypr), CCS DIGITAL EDUCATION LIMITED (Irsko), English Language Secondary School „Geo Milev“ (Bulharsko) a Universal Certification Solutions S.A. – UNICERT S.A. (Řecko).
Vnímat, pozorovat a utvářet svět okolo sebe. Nová témata, nové nápady, nová řešení. Umět se představit a prezentovat, i anglicky. Práce s digitálními nástroji a zdroji informací.
Projekt Škola 4.0 reaguje na potřebu většího propojení formálního a neformálního vzdělávání. Sdružuje vzdělávací agenturu Channel Crossings a školy z Prahy a Středočeského kraje. Společně vytváříme vzdělávací programy pro žáky 6.-9. tříd a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií. Naším cílem je podpořit jejich prostřednictvím rozvoj kreativity, aktivního občanství, smyslu pro iniciativu a kompetencí v angličtině a v oblasti digitálních technologií. V průběhu tří let vznikne celkem 18 vzdělávacích programů pojatých formou projektových dnů, školy v přírodě nebo kroužků.
Projekt cílí nejen na žáky, ale také na učitele a lektory. Rádi bychom přispěli ke vzniku platformy pro dlouhodobou spolupráci, která umožní sdílení zkušeností mezi zástupci formálního a neformálního vzdělávání, a současně podpoří zavádění aktivizačních a inovativních metod.
Pro více informací k projektu navštivte www.kreativniskola.cz nebo nás kontaktujte na emailu projekty@chc.cz
Projekt YOUTH IMPACT je zaměřen na podporu neziskových organizací, veřejných institucí, i soukromých subjektů, zabývajících se zvyšováním uplatnění mladých lidí na trhu práce. Spolupráce CHC s partnery z Polska (FRDL), Slovenska (PEDAL) a Německa (FIAP) cílí na vytvoření praktických nástrojů, metodik a školení na podporu aktivit zaměřených na vyhodnocování dopadů a efektivity činností těchto organizací. Nabízí pomoc s hodnocením výchozího stavu organizace a s vytvářením nástrojů hodnocení.
Projekt bude také skrze granty podporovat i mladé vědkyně a vědce zkoumající dopady institucionálních aktivit. Cílem je vytvořit mezinárodní síť expertů, kteří se zaměřují na evaluaci dopadu. Projekt je neziskový a je plně financovaný z programu Fund for Youth Employment (EHP a Norské fondy), proto jsou všechny aktivity projektu zdarma pro kohokoliv, kdo projeví zájem se zapojit.
Bližší informace o projektu včetně kontaktů naleznete na webu http://www.youth-impact.eu, případně Facebooku. Program Fund or Youth Employment podporuje celou řadu projektů, o nichž se můžete dozvědět více v on-line magazínu Youth Employment Magazine.
„Vzdělání je ta nejsilnější zbraň, kterou lze změnit svět.“ — Nelson Mandela bývalý prezident Jihoafrické republiky, bojovník proti apartheidu 1918 - 2013 O světě
„Zkušenost je nejlepší učitelkou.“ EXPERIENTIA EST OPTIMA RERUM MAGISTRA. — Neznámý autor
„Člověk od přírody baží po vzdělání.“ — Aristoteles klasický řecký filozof, student Platóna a zakladatel západní filozofie 384 -321 př. n. l. Varianta: Člověk od přírody baží po poznání.
Vzdělávejte se na našich akreditovaných kurzech DVPP!
Akreditovanými kurzy DVPP Vás zážitkovým způsobem provedou zkušení lektoři, kteří mají ve svém oboru mnohaletou praxi. Věnujeme se celé řadě témat, ve kterých vás a vaše kolegy rádi proškolíme - jsme specialisté na metodu CLIL, formativní hodnocení, mentoring, čtenářské strategie nebo hry v hodinách anglického jazyka. Zúčastnit se můžete termínovaných kurzů v našich karlínských učebnách nebo si nás objednat přímo do školy. Všechny kurzy je navíc možné hradit i ze šablon.
Nenašli jste mezi našimi kurzy to, co jste hledali? Rádi pro Vás rádi sestavíme akreditovaný, či neakreditovaný kurz na míru. Pošlete nám nezávaznou poptávku na náš email labyrinth@chc.cz.
Chcete být stále v obraze? Přihlaste se k odběru našeho newsletteru labyrinth@chc.cz! Sledovat nás můžete také na Facebooku.
V prvním pololetí nového školního roku jsme pro vás připravili kurzy v Karlíně i Ústí nad Labem. Také tentokrát se budeme věnovat tématu CLIL a formativnímu hodnocení, nově se můžete přihlásit i na hry a aktivity v hodinách čtení nebo psychohygienu a time management pro pedagogy.
Přemýšlíte, jak udělat hodiny čtení více atraktivní? Jak žáky a žákyně aktivizovat, aby to bavilo vás i je? Získat praktické tipy na rozvíjení čtenářské gramotnosti a využívání metod kritického myšlení? Pokud ano, přijměte pozvání na náš kurz. Kromě výše uvedeného budou účastníci společně a s lektorem hledat důkazy o učení žáků a chvíle, kdy jsou žáci nejvíce aktivní, současně budou modelovat situace a sdílet příklady dobré praxe. Jednotlivé lekce vycházejí z modelu E – U – R a aktivity lze modifikovat i pro jiné předměty.
Přihlásit se můžete zde.
A na co se můžete těšit?
Patříte mezi vyučující, kteří s metodou CLIL teprve začínají? Pak je tento kurz právě pro vás! Kurz je rozdělen do dvou částí, z nichž jedna je zaměřena na teoretické principy CLIL (Content and Language Integrated Learning), a druhá na rozvoj praktických dovedností výuky formou CLIL.
Přihlásit se můžete zde.
A na co se můžete těšit?
Pozn.: Kompletní vzdělávací sady materiálů CLIL je možné zakoupit v místě konání kurzu nebo si je můžete objednat zde.
Máte už nějakou zkušenost s metodou CLIL a chcete vědět víc? Načerpat nápady, inspiraci, diskutovat o nich a nacházet nové úhly pohledu? Pak přijďte na pokračující kurz praktického využití metody CLIL.
Přihlásit se můžete zde.
A na co se můžete těšit?
Pozn.: Kompletní vzdělávací sady materiálů CLIL je možné zakoupit v místě konání kurzu nebo si je můžete objednat zde.
Školní známka je nejčastější formou hodnocení na našich školách, které je zatracováno i chváleno. Známka nemůže posuzovat myšlení, samostatnost, kreativitu, vytrvalost v učení, schopnost spolupráce a nevysvětluje příčinu problémů žáka. Slovní hodnocení poskytuje možnosti citlivě sdělit žákovi i rodičům míru školních úspěchů, podat vysvětlení jeho předpokládaných příčin úspěchu či neúspěchu a také náhled do budoucna včetně pokynů, jak situaci řešit.
Přihlásit se můžete zde.
A na co se můžete těšit?
Bedna Ústí je kreativní multifunkční prostor s rozvíjející se komunitou, která má přesah do spousty oborů. I tentokrát jsme sem umístili tři z našich kurzů pro pedagogy, na které se můžete přihlásit! Všechny tři kurzy mají časovou dotaci 8x 45 min., konají se v multifunkční prostoru Bedna Ústí, Masarykova 28, Ústí nad Labem a cena každého kurzu je 2 420 Kč.
Cítíte se být pod tlakem, nemáte na sebe čas, topíte se v pracovních a osobních úkolech? Přijďte načerpat teoretické, a hlavně praktické informace a tipy, jak se dostat ze začarovaného kruhu. Podíváte se na svoje časové bandity a získáte způsoby, jak se s nimi vypořádat. Čekají vás individuální aktivity v různých tématech, jako je např. prokrastinace, stres, motivace, práce s e-maily, umění říci ne.
A na co se můžete těšit?
Patříte mezi vyučující, kteří s metodou CLIL teprve začínají? Pak je tento kurz právě pro vás! Kurz je rozdělen do dvou částí, z nichž jedna je zaměřena na teoretické principy CLIL (Content and Language Integrated Learning), a druhá na rozvoj praktických dovedností výuky formou CLIL.
A na co se můžete těšit?
Pozn.: Kompletní vzdělávací sady materiálů CLIL je možné zakoupit v místě konání kurzu nebo si je můžete objednat zde.
Chcete zlepšit studijní kompetence svých studentů a pomoci jim tak k dosažení dalších cílů, které jsou klíčem k úspěchu v pracovním i osobním životě? Náš vzdělávací program vám představí klíčové čtenářské strategie v teorii i praxi, které umožňují čtenářům porozumět textu, kriticky o něm přemýšlet a rozvíjet tak jejich čtenářskou gramotnost.
A na co se můžete těšit?
Objednejte si kurz z naší stálé nabídky přímo do školy! Na základě vaší poptávky pro vás sestavujeme kalkulaci, ve které zohledňujeme typ kurzu, počet účastníků a místo konání. Termín a podmínky ladíme vždy společně tak, aby vám co nejvíce vyhovoval. Po absolvování kurzu všichni účastníci obdrží certifikáty. Podrobné anotace kurzů z naší nabídky vám rádi na vyžádání zašleme. Jsme vám k dispozici na emailu labyrinth@chc.cz.
Pozn.: Pro kurz konaný ve škole je potřeba přihlásit minimálně 8 a maximálně 15 pedagogů.
Content and language integrated learning (neboli CLIL) je metoda založená na výuce školního předmětu prostřednictvím cizího jazyka. Žáci si tak osvojují znalosti a dovednosti
v obou předmětech současně. Na našich kurzech se dozvíte vše z teorie i praxe a vyzkoušíte si různé CLILové aktivity také v roli žáků.
Na základě vaší poptávky pro vás sestavíme kalkulaci, ve které zohledníme typ kurzu, počet účastníků a místo konání.
Na našich stránkách si můžete objednat i první ucelenou sadu doplňkových materiálů pro výuku CLIL. Výuková sada Labyrinth je první ucelená sada doplňkových materiálů, které jsou mezi sebou provázány. Sada obsahuje učebnici, pracovní sešit, deskovou hru, CD s poslechy a metodické příručky. V jazykové kombinaci s angličtinou jsou připraveny učební materiály ve dvou úrovních – A1 (6. a 7. třída) a A2 (8. a 9. třída). V jazykové kombinaci s němčinou, jsou všechny materiály zpracovány pro úroveň A1 (dle SERR) a zaměřením témat pro žáky 8. a 9. tříd. Dostupné pro předměty matematika, biologie, dějepis, zeměpis a občanská výchova.
Objednat a prohlédnout materiály si můžete zde.
Formativní hodnocení probíhá již během učení a přináší žákům důležitou informaci už v průběhu vzdělávacího procesu. S využitím tohoto typu hodnocení v praxi se v případě západoevropských škol setkáváme již od devadesátých let a v posledních letech se zavádí také v českých školách, kde se úspěšně osvědčil. Oba naše zážitkové kurzy využijete, ať už patříte mezi začátečníky nebo pokročilé.
Na základě vaší poptávky pro vás sestavíme kalkulaci, ve které zohledníme typ kurzu, počet účastníků a místo konání.
Na kurzu se dozvíte vše, co jste chtěli vědět o mediální výchově. Objasníme si související pojmy a na praktických příkladech si ukážeme, jak je možné se žáky aktivně pracovat v jednotlivých předmětech tak, aby dokázali v textu (fotografii i promluvě) identifikovat manipulativní prvky, znaky dezinformace a fakenews, aby byli schopni text interpretovat a dohledat důkazy o výše uvedeném.
Mediální výchova (8x 45 min.)
• Práce s pojmy související s mediální výchovou.
• Proč je toto téma dnes tak aktuální?
• Uplatnění přístupů kritického myšlení.
• Jak na mediální výchovu ve školním prostředí (jednotlivé předměty)
• Analýza textů a fotografií z médií a cílová skupina, na kterou má text působit.
• Odlišování faktů a názorů.
• Svět dezinformací, fakenews a reklamy v mediálním sdělení.
• Mluvené i psané slovo a ovlivnění příjemce.
• Techniky, jak pracovat s protichůdnými postoji ve třídě tak, aby nedošlo ke konfliktu.
Cílová skupina: Pedagogičtí pracovníci základních a středních škol a víceletých gymnázií, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé speciálních škol, speciální pedagogové a asistenti pedagoga.
Na základě vaší poptávky pro vás sestavíme kalkulaci, ve které zohledníme typ kurzu, počet účastníků a místo konání.
Tip pro vás:
Naše sesterská nezisková organizace EDUcentrum, která se zaměřuje na inovaci ve vzdělávání a propojování formálního a neformálního vzdělávání, v současné době spolupracuje na mezinárodním projektu BREAK THE CHAIN v oblasti vzdělávání dospělých, jehož cílem je šířit povědomí o dezinformacích a fake news na internetu, pomoci rozpoznat jejich dopad na naše rozhodování a chování a najít způsoby, jak jim čelit.
Již dokončený Manuál pro školitele je sice primárně určen pro výuku dospělých, ale lze jej využít i k výuce jiných cílových skupin - volně dostupný jej najdete na stránkách projektu zde.
Vývoj projektu a další výstupy můžete sledovat na webu projektu, Facebooku, X (Twitteru) nebo LinkedIn.
Chtěli byste rozvíjet čtenářskou gramotnost a tvořivou kreativitu žáků? Na našich kurzech věnovaných čtení a literatuře se dozvíte, jak pomocí rozmanitých metod u žáků podpořit schopnost porozumění, kritického hodnocení textu nebo hledání klíčových informací.
Na základě vaší poptávky pro vás sestavíme kalkulaci, ve které zohledníme typ kurzu, počet účastníků a místo konání.
Načerpejte inspiraci, která Vám pomůže s výběrem vhodných her a jejich načasováním podle věku žáků a jejich úrovně znalostí! Na našich workshopech si vše vyzkoušíte přímo v praxi.
Na základě vaší poptávky pro vás sestavíme kalkulaci, ve které zohledníme typ kurzu, počet účastníků a místo konání.
Hledáte skvělou příležitost pro osobní a profesní seberozvoj v oblasti mentoringu? Jako absolventi kurzů získáte potřebné znalosti, schopnosti a dovednosti pro vedení mentorských setkání. Naše navazující kurzy jsou vhodné jak pro začátečníky, tak pro pokročilé.
Na základě vaší poptávky pro vás sestavíme kalkulaci, ve které zohledníme typ kurzu, počet účastníků a místo konání.
Na unikátnímu dvoudennímu vzdělávacímu programu vám představíme vědecky ověřené postupy, jak naučit žáky dovednosti myšlení (tzv. metakognitivní dovednosti), při řešení školních, ale i praktických úloh a úkolů, se kterými se denně setkávají.
Na základě vaší poptávky pro vás sestavíme kalkulaci, ve které zohledníme typ kurzu, počet účastníků a místo konání.
Multikulturní prostředí je velmi aktuálním tématem i v českých mateřských školách. Zábavnou formou vás seznámíme s hrou, která každý den děti překvapí jinou aktivitou.
Na základě vaší poptávky pro vás sestavíme kalkulaci, ve které zohledníme typ kurzu, počet účastníků a místo konání.
Blanka Štefaničová
Manažerka vzdělávacích kurzů, objednávky materiálů Labyrinth
E-mail: blanka.stefanicova@chc.cz
Tel.: 210 215 365, 778 798 365
Channel Crossings s. r. o.
Meteor Centre Office Park C
Thámova 32
186 00 Praha 8 – Karlín
+420 210 215 300
© 2024 Channel Crossings | Created by Jagu s.r.o.